Direktlänk till inlägg 14 oktober 2010

Inför Raid Uppsala

Av Emma - 14 oktober 2010 18:32

Det är nu femte året på raken som jag ska tävla Raid Uppsala i helgen. Jag har också genomfört tävlingen med en ny person varje år. I år ska jag tävla med Martin, vi har aldrig tävlat ihop förut men jag tror det blir bra. Själv tycker jag att det är kul att tävla med nya personer! Banan passar alla orienterare, det är nästan ingen paddling och mycket lite cykling men det är bara att gilla läget. Jag är säker på att det kommer bli kul ändå, så här ser banan ut:


Prolog: 2km löpning

Kanot: 3km

OL: 4,4 km

MTB (snitslad): 5,7km

Hinderbana

Rogaining: 30-40min

MTB-O: 5,4km

Bike&Run: 4,2km

OL: 2,1km


Jag har nästintill slutat att blogga på senaste tiden och mycket talar för att denna blogg kommer att bli vilande eller läggas ned. Någon gång under våren försvann min motivation till att skriva och då känns det inte som någon idé att fortsätta blogga. Jag bloggar ju ändå mest för min egen skull. Sedan att besökare antalet minskade drastiskt i vintras betyder väl också att jag inte skriver underhållande heller… I veckan fick jag dock ett mail från en kompis som tyckte att hennes favoritblogg varit lite väl tyst på sistone, sånt värmer :-) Så att skriva lite om de sista tävlingarna för säsongen kanske vore kul ändå. Det som återstår av hösten är:

-          Raid Uppsala + MTB-O (lördag  och söndag denna helg)

-          KM (nästa lördag)

-          Höstlunken (november)

-          Ev. Stockholm Rogaining (november)


Att jag bara skriver ”ev.” Stockholm Rogaining är för att jag aldrig vet om jag blir skadad eller inte. Men det vore himla kul att genomföra den tävlingen, den var så rolig sist (för 2 år sedan)!


Det som jag annars fokuserat på senaste veckan är cyklar. Stockholm Multisport beställer årligen cyklar till rabatterade priser och efter mycket ångest fram och tillbaka slog vi till på följande:

Min cykel:

http://www.giant-bicycles.com/en-GB/bikes/model/anthem.x2/7865/45503/

 

Markus cykel:

http://www.giant-bicycles.com/en-GB/bikes/model/xtc.29.er/7876/45527/


Så jag ska testa om en fulldämpad kan hjälpa mig mot rötterna i skogen. När jag testade Björns heldämpade MTB så kändes det i alla fall mycket bekvämare, den saken är säker! Tyvärr är leverans av cyklarna först i mars 2011, otåliga Emma måste vänta länge…


Håll tummarna för mig och Martin på lördag, det kommer bli jobbigt men vi ska ge allt vi har!

 
 
Ingen bild

Hanna

15 oktober 2010 11:14

Vad kul att du skriver lite ! Ni kommer rula i Uppsala.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards