Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Årets första träningspass

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passet
blev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktig
träning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till men jag
blev trött vilket är bra. Enligt mitt ”träniningsschema” är det styrketräning
och crosstrainern som gäller en vecka till innan det även är dags för cykling.
Kanske testar jag lite cykling redan innan dess då jag knappt har ont längre 

Löpning däremot är något jag verkligen längtar till men jag ska försöka vänta

minst tre veckor till. Så förhoppningsvis vill inte syrran ha tillbaka crosstrainern ännu =

ct får bli substitutet för löpningen.


I övrigt flyger dagarna förbi. Julia blev tre veckor i torsdags och nu börjar hon
verkligen kunna fästa blicken och börjar ”vara med” lite mera. Sista veckan har
vi bara fokuserat på mat då lillstumpan gått ned i vikt och tydligen inte fått
i sig tillräckligt. Svårt att veta vid amning hur mycket eller lite Julia får i
sig. Nästa vecka jobbar Markus tre dagar och veckan därpå börjar han jobba 5
dagar i veckan igen. Mao kommer jag få ta hand om Julia helt själv vilket
kommer bli något nytt att vänja sig vid. Men jag tror det kommer gå alldeles
utmärkt det enda som oroar är hur jag ska hinna/orka med träningen....


Här om dagen fick jag dock världens bästa tips av Nillan. När Julia är som mest skrikig är
det djupa knäböj med henne i famnen som är det enda som hjälper. Ganska
påfrestande efter ett tag kan jag lova. Nillans tips var att sitta och
småstudsa på pilatesbollen istället och det fungerar hur bra som helst. Mycket
mindre jobbigt och dessutom kan vi titta på TV samtidigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 26 december 2011 16:45

Idag försökte jag mig på lite backträning. Jag satte på mig träningskläder och gav mig ivägmed barnvagnen och en skrikande Julia (som dock tystande så fort barnvagnenbörjade rulla). Efter ca 10 min så såg jag en lämplig backe där jag blev kvar ica 20...

Ovido - Quiz & Flashcards