Direktlänk till inlägg 15 december 2011

I natt sprang jag!

Av Emma - 15 december 2011 12:17

I natt sprang jag som aldrig förr. Det var meningen att det skulle vara en testjogg på
ca 2km men jag sprang hela 5 km, det gick fort och det kändes bra och det var
smärtfritt! Just det sista var ju lite konstigt eftersom jag fortfarande inte
kan gå utan smärta, bara att stå upp en stund gör ju ont. Sedan vaknade jag upp
ur min dröm och allt var som vanligt igen.


Men utöver den konstiga odefinerbara smärtan jag har så fort jag står upp så börjar jag känna igen mig
själv. Jag har mer energi igen och jag har redan gått ned 9,5 kg av mina 15
extra kilon under graviditeten! Bara 5,5 kg kvar till vanlig vikt    Ett bra scenario är
att ha tillbaka min gamla vikt lagom tills det är dags att börja jogga/springa
och det dröjer många veckor än. Men jag hoppas verkligen att jag kan börja
promenera snart, det är ju inte ens speciellt kallt ute!


Idag fyller Julia en vecka. Det känns som om hon varit en del av familjen betydligt längre
än så. I natt hade vi en ganska bra natt. Vi gick och la oss kl 22 och gick upp
kl 9. Däremellan lyckades vi få ihop 2+2+4 timmars sömn, inte illa! En
annan dröm i natt var att jag hade Julia i knät i bilen samtidigt som vi körde
av vägen. Jag höll henne så hårt jag kunde men hon åkte såklart iväg från min
famn och då vaknade jag tack och lov. Precis som i drömmen låg hon i min famn när

jag vaknade då jag hade somnat medan jag satt och vaggade henne till sömns. Och jag hade
lyckats, Julia sov så jag kunde lägga ner henne och fortsätta sova liggandes
istället.

 
 
Carin

Carin

21 december 2011 13:55

Stort grattis till underbar Julia! Fick se bilder via Annika. Skönt att allt har gått bra och att ni lyckas sova emellanåt :) Ha en riktigt god jul och gott nytt år!

http://c-nytt.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards