Alla inlägg under augusti 2010

Av Emma - 5 augusti 2010 13:42

Japp, det var hela 20 timmar vi tillbringade ute på banan under oringen. En ganska hård träningsvecka med andra ord. Totalt blev vi slagna med 100 min av det norska laget vann vår klass. Det tycker jag ändå inte är så mycket. Om jag jämför med en vanlig cuptävling så räknar jag och Markus med att vara ca 60 min efter de bästa, då är vi totalt ute i 6-7 timmar. Nu blev det allstå 100min för mig och Robban men då var vi ute i 20 timmar.... Hoppas inte Robban är allt för avskräckt från multisport i framtiden, det blev mycket logistik under veckan även om Acron-Olle underlättade det rejält för oss när han transporterade vår kanot till etapp 4 och 5! Det jag tar med mig från veckan är att vi faktiskt hängde med bra på löpningen, det är i de andra grenarna som de bästa drar ifrån oss.


Om 3 timmar ska Oslolaget samlas och packa alla ihop alla saker. Tidigt imorgon åker vi till Oslo och på kvällen går startskottet. Jag har köpt sjuklig mängd med godis, gainomax, energidryck och gel, vet inte när jag ska hinna få i mig allt :-) Håll tummarna nu, denna tävling är längre än jag någonsinn genomfört!

Av Emma - 2 augusti 2010 23:42

Oringen slutade så samma sätt som den började, jag och Robban kom 4a även de avslutande två dagarna. Jag slapp dock undan flera getingstick vilket jag är glad över!


Semestern har nu fortsatt nere i Strömstad där vi hälsar på kompisar. Igår skulle jag träna paddling i vågor och vilken träning det blev. Rakt ut i hamnen i Strömstad, det både blåste samt gick en massa båtar. Men av någon konstig anledning kände jag mig väldigt stabil. Visst jag kunde inte paddla på för fullt och visst fick jag stötta med paddeln en del men detta var verkligen ett steg framåt. Förstår egentligen inte hur jag vågade paddla tvärs igenom hamnen men det gick bra. Markus som skulle paddla Helens tracer fick däremot göra ett långt lyft för att komma förbi, han längtade nog efter sin TT…


Annars handlar veckan mest om uppladdning inför C2 Oslo. Jag kommer åka hem på onsdag för att sedan ägna hela torsdagen åt packning och handling. Det känns som om Oslo blir en bra tävling, hoppas det stämmer.

Ovido - Quiz & Flashcards