Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Det börjar närma sig...

Av Emma - 6 maj 2010 21:52

… årets tävlingspremiär!!!! Jag är riktigt taggad men börjar också bli orolig. Markus känner sig verkligen inte 100% kry så det är inte säkert att vi kommer att starta :-( Det vore himla surt om det blir så men är inte Markus tillräckligt frisk på lördag så bör vi inte heller tävla, så är det bara!


SMHI visar 7-8 plusgrader, regn och vind  upp mot 10m/s på lördag. Jag har varit orolig för paddlingen och ev. vågor på lördag men efter en satelitbild över sjön så borde banläggaren ha lagt banan så vi kan paddla nära land, annars vore det korkat.


Igår genomförde jag sista träningspasset inför helgen. På cykeln in till jobbet testade jag alla växlar och upptäckte att jag inte kunde växla till den lilla framklingan. Tack och lov tog Pedalogerna emot mig trots att de har fullt upp just nu. Det visade sig att mitt vevlager var helt slut och var skevt och glappade. När vevlagret var bytt och jag trampade hemåt kändes cykeln helt annorlunda. Borta var känslan att mina tramptag varierar, dvs halva varvet lufttramp och halva varvet med kraft. Borta var också det gnistrande ljudet som funnits där ett tag. Pinsamt att jag inte själv märkt något men vilken tur att jag åkte förbi Pedalogerna! Inbillning eller ej men det kändes som jag cyklade fortare än någonsin på hemvägen :-)


Ikväll har vi packat och inhandlat det sista. Jag är alltid nervös för att glömma något. På tävlingen ska jag leva på hemgjorda chokladbollar, bars, godis, sportdryck och gel. Kanske någon banan också. Hur mycket kläder jag ska ha på mig är dock ett enda stort frågetecken. Regn, blåst och 7-8 grader är kallt men för det mesta underskattar man hur varm man blir av ansträngning.


Vill ni läsa mer om våra tankar inför helgen så finns en liten intervju under nyheter på http://www.stockholmmultisport.se/.


Håll tummarna för att vi kommer till start!

 
 
Ingen bild

Robban

6 maj 2010 23:01

Lycka till!

 
Ingen bild

Jenny

7 maj 2010 10:26

Hoppas ni får vara friska och att allt går enligt planen, lycka till!
När är det dags för orientering nästa gång? Ska ni till Gotland i sommar?

 
Ingen bild

Emma

7 maj 2010 14:35

Det blir Gotland v. 28 om Markus får semester. Ska ni också dit? Jag hoppas på orientering nästa helg men det är inte säkert. Det går ju inga tävlingar i Stockholm och ska vi åka i väg måste Markus bli frisk också. När börjar du orientera igen?

 
Ingen bild

Jenny

7 maj 2010 15:04

Vi var på en motionsorientering vid Granskog igår, det var min orienteringspremiär :-)I helgen hade vi tänkt åka på Roslagens tävling, men vädret ser inte så lovande ut. Har ingen lust att dra med Malte ut om det regnar...
Ja, vi ska till Gotland och springa, iaf 3-dagars. Vore kul om ni också ska det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards