Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Emma - 16 maj 2010 17:11

Förra helgen i Trollhättan gjorde mig ännu mer tävlingssugen än vad jag redan var så nu blickar jag redan framåt:


Kolmården 29/5: Förhoppningsvis blir detta min och Markus debut i lång bana. Vi har inga som helst förhoppningar om bra placering då Kolmården alltid bjuder på mycket teknisk cykling och i år utlovar de dessutom mycket backar = min och Markus svaghet.... Men jag ser ändå fram emot tävlingen.


STAR (Stockholms Adventure Race) 19/6: Långa banan här med men inte med Markus som ska vara funktionär. Istället ska jag tävla med Holger, en ny kille i klubben. Holger är urstark på cykling så det kommer bli väldigt konstigt i skogen = han får vänta, vänta och vänta på mig. Vi tränade paddling för första gången ihop idag och det gick bra tycker jag. Några gången till så kommer vi gå spikrakt också :-)


Duathon 22/5: Kanske testar jag en start nästa helg för att få lite fart i benen. Det är ju minst sagt en farttävling (5 km löpning - 2 mil cykling - 2,5km löpning) men det behöver man ibland tror jag.


Veckans träning:

Måndag: 20 min löpning + 34 min paddling

Tisdag: Cykling 2,5 timme + paddling 45 min

Onsdag: vila

Torsdag: OL 30min + paddling knappa timmen

fredag: vila

lördag: MTB 4 timmar

söndag: MTB 50min + paddling (Acron) dryga timmen

Totalt: 11 timmar 40 min

Ovido - Quiz & Flashcards