Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Emma - 15 maj 2010 19:24

Länge sen igen, förstår inte var all tid tar vägen. Kortveckor är härliga (långhelg) men ofta innebär de mer stress än vanligt på jobbet mm.


Tävlingen i Trollhättan med Annika gick bra! Vi kom 2a i korta damklassen, dryga 3 minuter efter segrarna. Visst hade jag hoppats på att utmana Herkules lite mer om vinsten men de var bättre än oss helt enkelt!

Sträcka 1:

Paddling på en blåsig och vågig sjö. Till en början hängde vi med damtäten men tappade när det blåste upp. Jag hade probelm att styra och fegade lite genom att ibland "kryssa" lite bland vågorna istället för att ta vågorna rakt från sidan. Annika hade bra balans och var aldrig lika harig fram i kanoten som jag brukar vara. Vi såg några lag som badade så det var skönt när paddlingen var över! Vi stämplade in ca 3 minuter efter Herkules, 3a i damklassen.

Sträcka 2:

MTB-O utan tekniska stigar. Det var som gjort för mig! Äntligen har även Teneriffa och Mallorca gett resultat, Annika låg antingen i linan eller på min rulle och jag har aldrig känt mig så cykelstark. Vi cyklade t.o.m om mixlag där tjejen låg i lina men då cyklade vi förbi trots att Annika låg i lina. Det var en härligt för självförtroendet. Dock tappade vi ca 3 minuter till på Herkules men cyklade upp oss till en 2a plats.

Sträcka 3:

Snitslad linje OL. Jag som var orolig för orienteringen slapp orientera. Direkt efter cyklingen fick jag dra Annika som var trött och jag blev lite orolig för hur länge jag skulle orka detta. Vid äventyrsmomentet efter dryga 1 km (som vi tillslut slapp genomföra pga kö) så vilade Annika upp sig och sedan drog hon mig :-) Mot slutet var vi lika trötta och slapp använda linan men hela löpningen kändes som ett lagarbete där den som var starkast för stunden drog den andra. Det vara bara att ändra vätskebältet ett halvt varv varje gång. Vi tog in ca 3 min på löpsträckan men var som sagt var dryga 3 minuter efter i mål.

Totalt: Rolig dag med Annika. Jag är nästan mest nöjd med padldingen med tanke på att Annika knappt har paddlat kanadensare och jag inte är van att styra.


Veckan efter tävlingen har flytit på bra. Efter vila i söndags var jag pigg i kroppen igen. Jag har paddlat kajak 3 gånger och t.o.m suttit i TTn 2 gånger. Det funkar även om det ibland är lite vingligt :-) Torsdag-fredag åkte jag och Markus till Sandviken för att orientera. Det blev bara OL på torsdagen pga spöregn på fredagen men det var kul! Jag sprang en lätt bana (Ö4) då kartorna hade tagit slut när vi kom. Vann klassen med 3 minuter (trots några bommar) men var hela 7 minuter de bästa H14-killarna som hade samma bana. Jag har mycket kvar att lära mig....


Idag har vi cyklat MTB 4 timmar i sommarvärmen och jag hoppas verkligen att värmen är här för att stanna, det är underbart ute!

Ovido - Quiz & Flashcards