Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Emma - 26 maj 2010 21:18

Efter 10 dagars träning var det äntligen dags för vilodag igår! Det behövde verkligen min kropp som är sliten efter helgen. 10 dagars träning på raken är väl också en definitionsfråga. Förra tisdagen tog jag ett lugnt inlinespass istället för vila pga att vädret var underbart, i fredags morgonsimmade jag i 30min… Det var mina inplanerade vilodagar som blev något mellanting istället.


Denna vecka ska som bekant ägnas åt uppladdning inför Kolmården Adventure Race http://www.kolmardenadventures.com/kar/. Denna gång bara måste vi vara hela och friska och kunna debutera i lång klass! Jag känner mig lite stressad eftersom jag på söndag ska åka till Italien på tjänsteresa och några saker även måste planeras och inhandlas till resan. Jag borde vara glad att resa med jobbet men jag tycker det mest stör träningen och livet. Och som vanligt inbillar jag mig att jag håller på att bli sjuk och dagens löptur kändes verkligen seg! Vad har vi gett oss in på? 6-8 timmars tävlande, klarar vi det?


Förra veckans träning:

Måndag: Terränglöpning 37min + Arconpaddling 45 min

tisdag: Inlines 40min

onsdag: MTB 75min (morgon), Cykling 55min (kväll) + Löpning 60min (kväll)

torsdag: MTB 55 min + kajakpaddling 60min

fredag: simning 30min

lördag: Duathlon 71 min + uppvärmning 15min

söndag: simning 60min + multisport 155 min

Totalt: ca 12,5 timmar

Ovido - Quiz & Flashcards