Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Återhämtning

Av Emma - 2 september 2010 16:21

Visserligen är inte veckan slut men jag tror den kommer gå till historien som min slappaste på länge. Hittills har jag läst ut två böcker (Camilla Läckberg), druckit ett glas vin typ varje dag samt sovit längre än vanligt varje morgon. Inte heller har jag några träningspass inplanerade.


Skadestatus:

 

  • Handled: Dagen efter tävlingen svullnade min handled upp. Jag tror den helt enkelt blev överansträngd av paddlingen. Som det känns nu dröjer det innan jag kan paddla, cykling däremot hoppas jag på till helgen. Dock inte på racern, där hamnar handen i fel vinkel.
  • Foten: Foten blir bättre varje dag men visst är jag lite orolig. Det känns inte som något i leden utan mer i skelettet. Läser jag på nätet låter mina symptom som stressfraktur i lilltå-benet. Men förhoppningsvis är det inte så illa utan symptomen försvinner om jag vilar från löpning en vecka till.
  • Knät: Har faktiskt ingen aning, måste nog springa för att veta hur status är med knät.

Jag har inget emot att vila ett tag men det vore skönt att veta hur länge jag måste vila. Jag skulle verkligen vilja ställa upp i SM-klassen i Göteborg om 2,5 veckor. Men jag har ingen att tävla med och att jaga tag på någon när jag inte ens vet om jag blir hel är lite svårt….

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards