Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

En massa snöpulsning

Av Emma - 2 februari 2010 21:54

Det tänkta löppasset i helgen (utsättning av kontroller till Rogainingen) blev mer snöpulsande än löpning. Ena sträckan innebar dessutom ca 300m över en äng där ingen hade gått innan mig och trots att jag tillslut bara gick så var det så otroligt jobbigt. Det tog längre tid än vi trodde att sätta ut kontrollerna (Markus var dessutom hostig och gick endast ut med några kontroller)  men vi hann iaf ut med alla kontroller och de som kom på träningen verkade tycka att Rogainingen var kul. Så i slutändan var det värt besväret :-)


Idag var det Täby OK intervaller på nytt och vad stod på schemat? Självklart snöpuls! Så vi var ett gäng TOKar som sprang på fälten med snö upp till knäna medan de mer normala människorna ägnade sig åt skidåkning vid sidan om. De populära 70/20 intervallerna (70 sek intervall, 20 sek vila) i byttes ut mot 40/20 men ändå var det grymt jobbigt. Jag joggade hem efter 20 st intervaller medan de andra skulle genomföra 10 st till. Nästa tisdag kanske jag orkar genomföra hela passet, hoppas på det!


Förra veckans träning:

Måndag: vila

Tisdag: Löpning (inkl intervaller) 70min

Onsdag: Spinning 60 min (trainern)

Torsdag: Vila (ofrivillig)

Fredag: spinning 40 min (trainern)

Lördag: Orientering (utsättning av kontroller)

Söndag: 40 min OL (mera kontroller) + 30 min skidor

Totalt: 5,5 timmar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards