Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Emma - 14 februari 2010 19:53

Det är det bästa ordet jag kan komma på för att beskriva känslan från OS-kvällen igår. När ACO och Helena skjuter en respektive noll bommar så räknar man med minst en medalj. Men så blev det inte och det kändes väldigt snopet. Innan kvällen hade jag inte räknat med medaljer men i sådana fall för att de skjuter bort sig, inte åker bort sig. Hoppas att de hittar formen framöver för skidskytte är en favorit sport att titta på tycker jag!


Idag slog jag längdrekord på trainern hela 90 minuter härdade jag ut. Det blev intervaller medan jag tittade på en film och då gick tiden hyfsat fort. Från början tänkte jag cykla utomhus men när träningspasset närmade sig ville jag inte ut i kylan längre, utan valde det tråkiga men varma alternativet på trainern. Positivt var att jag inte fick ont ryggen som jag fick på det korta passet igår. Resultatet av träningen var att jag genast kände mig på mycket bättre humör än vad jag har gjort de senaste dagarna. Helt otroligt att jag är så beroende av träningen att jag blir deppig så fort jag vilar.


Träningsveckan? Som vanligt inte bra men jag får nog inse att jag inte har motivationen….

Måndag: vila efter skidloppet

Tisdag: Löpning knappa 40 min, Spinning 20 min

Onsdag: Styrka 45 min, spinning dryga 80 min

Torsdag-fredag: vila och depp pga höften

Lördag: Långfärdskridskor 20 min, spinning 40 min

Söndag: Spinning 90 min, bålstyrka 15 min

Totalt: Knappa 6 timmar.

Ovido - Quiz & Flashcards