Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Emma - 25 februari 2010 22:40

Det är så underbart att vara här i värmen! Det har varit sol varenda dag och nu börjar den snygga cykel-solbrännan komma fram :-) Tur att jag inte bryr mig allt för mycket. Imorse var också hängigheten som bortblåst och förutom lite snuva så mår jag bra igen. Skönt att det inte förkylningen blev långvarig och den har inte stört träningen allt för mycket.


Idag cyklade vi bästa cyklingen hittills. Upp i bergen igen, fantastiska vyer men inte konstant uppför. Solen strålade, jag mår bättre, mina ben kändes starka och det var varmt. Kan man önska sig något mer? Och för er som undrar hur jag och Nillan kan träna ihop så går det helt utmärkt. Nillan har ryggsäck med grejer, hon tar all vind på cyklingen, hon springer ett löppass varje kväll medan jag vilar och ibland cyklar hon lite längre (som i tisdags). Visst hon är även starkare uppför men eftersom det är distansträning så tar hon det antingen lite lugnare uppför så att jag hänger med eller så väntar hon in mig med jämna mellanrum.  Det sista alternativet är att hon cyklar runt och tar kort mitt i uppförsbacken. Tyvärr får jag lägga upp bilder någon annan gång för det vill inte fungera här…


Just det, det finns Eurosport på hotellrummet så jag har fått se det senaste OS-guldet, härligt!!

Ovido - Quiz & Flashcards