Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Emma - 13 februari 2010 10:38

Det kanske inte lös igenom i förra bloggen men det här med den onda höften gör mig verkligen på dåligt humör. Jag vill springa och nu när det är snö vill jag också åka skidor, så kan jag helt plötsligt inte göra något av dem. Jag tror att det som gör ont i höften kan ha med löparknä att göra, dvs jag vet att det går att få bort. Men varför gör det även ont ner mot ljumsken? Nu har jag iaf fått en naprapattid på tisdag så får vi se vad hon säger!


Onsdagens spinningpass kändes sådär, helt plötligt hittade jag inte takten till någon låt och varje gång en ny låt började så tänkte jag ”nej för långsam takt”. Jag har inte alls upplevt det så hemma på trainern. Jag hoppas i alla fall att några gillade passet, jag blev trött och jag hörde flåsanden från deltagarna så det är väl positivt.


Torsdag och fredag blev det vila, ingen som helst träningslust (kan ju bara cykla och simma). Igår drack jag också 3 glas vin i förhoppning att ångesten för vilan skulle minska, det gjorde den för tillfället. Nu ska jag försöka se de positiva sakerna jag har framför mig istället:

  • I onsdags glömde jag/tappade jag bort min Garmin Forerunner – den har kommit till rätta på gymmet så jag ska hämta tillbaka den snart.
  • Idag satte jag äntligen på dubbdäck på cykeln – jag måste få träna utomhus och de andra alternativen (löpning och skidåkning) går ju inte.
  • Om en vecka åker jag och Nillan till Kanarieöarna (vi inväntar billiga sista minuten resor) . Troligtvis ingen löpning för mig men cykling utomlands är ju underbart!
  • Vid påsk är vi ett gäng på 9 st som åker till Mallorca för att cykla. Den resan längtar jag mest till och dessutom verkar hotellet ha ett volleybollnät :-)
Ovido - Quiz & Flashcards