Direktlänk till inlägg 20 februari 2010

Höjden av lathet

Av Emma - 20 februari 2010 10:10

Så har min vecka varit, den sämsta på mycket mycket länge. Men helt plötsligt känns det som om den gamla lata Emma har tagit över min kropp. Jag landar i soffan framför OS varje kväll och jag tar mig inte därifrån. Så denna vecka har jag endast tränat i måndags, cykling till och från jobbet. Anledningen till att jag äntligen cyklade till jobbet var att det var OS på kvällen (då ville jag inte åka på t.ex spinning) men jag vet inte om det var värt det. Stockholm kan verkligen inte ploga sina vägar, jag sladdade bara runt med cyklen och enkel resa till jobbet tog hela 95 min!!! Det kan jämföras mot normala 55-60min.


Imorgon åker jag och Nillan till Teneriffa! Det ska bli så härligt att komma iväg från kylan och snön. Egentligen gillar jag snön men nu när jag varken bör springa eller åka skidor med höften så finns bara cykling kvar och det var ingen höjdare i måndags. Denna lata vecka kan jag alltid skylla på att jag vilar mig i form, Nillan är ju rätt mcyket bättre tränad än mig så jag behöver spara på mina krafter :-) Någon som vet en bra cykeluthyrare, tips på cykelrundor etc från Los Cristianos (jag vägrar dock att cykla teknsik cykling!)? Ge mig gärna lite förslag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards