Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

50 graders skillnad!

Av Emma - 23 februari 2010 17:32

Jag fick sms av mamma igår, -25 grader där hemma. Just nu sitter jag på ett café på Teneriffa och äter glass samtidigt som jag surfar lite på datorn då det är gratis internet här. Det är ca 25 grader i skuggan och jag har bara kortärmat och kortbyxor på mig. Kan man klaga då? Egentligen inte men det finns verkligen två saker som inte är bra.

1)      Sjukdom – redan i söndags em när vi kom hit kände jag att jag höll på att bli förkyld. Sedan dess har det blivit värre. Hemma hade jag inte tvekat = vilat från all träning men det har inte riktigt gått här.

2)      Ont i ljumsken – vi tog en joggrunda  i söndagskväll. Kroppen kändes pigg trots påbörjad förkylning. Men efter ca 15 minuter så fick jag återigen ont i ljumsken :-( Typiskt!


Cyklingen här är ok, inte mer än så. Det finns inte så jätte många vägar att välja på, det är mycket trafik och våra MTB är tunga och tröga. Men vi resonerar att det är bra träning. Underbart är det iaf att cykla i värmen! Idag cyklade vi upp i berget, jag var tvungen att ge mig efter 90 min konstant uppförsbacke, förnuftet segrade kanske man ska säga. Jag hoppas att min förkylning ger med sig så jag slipper känna efter och vara orolig hela tiden. En sak är säker; jag längtar inte hem till kylan!

 
 
Ingen bild

Hanna

23 februari 2010 21:31

Jag förstår om ni inte längtar hem... kul att få livstecken, hoppas snuvan ger med sig snabbt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards