Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Emma - 3 maj 2009 21:25

Det första jag fick lära mig av Markus när jag skulle starta min första öppna bana i orientering var att inte fråga personer med nummerlapp var jag var om jag kom vilse. Så idag orienterade jag själv med nummerlapp, mycket komiskt tycker jag :-)


Helgen har varit en riktigt OL-helg med orientering både lördag och söndag. Jag har trotsat rädslan att komma sist och startat D21 båda dagarna. Igår gick det dåligt med två rejäla bommar men jag undvek sistaplatsen. På mina 75 minuter blev jag knappt trött så det var tur att jag cyklade lite på hemvägen. Idag fanns det bara en D21-klass och jag fick som sagt var nummerlapp på mig. Jag kom på 30:e plats av 38 fullföljande vilket är ett litet steg i rätt riktning - man måste vara glad åt de små glädjeämnerna :-)


Igår testade jag min landvägscykeln för första gången i år. Med Mallorca färskt i minnet såg jag fram emot en trevlig 5 milsrunda på underbara vägar. Men att cykla från A till B kan innebära att man får motvind HELA vägen så det blev allt annat än njutfullt. Tur att jag inte hade bråttom i alla fall!


Veckans träning är jag nöjd med, nästa vecka blir lugn igen pga multisporttävling nästa helg.

Veckan träningsdos:

Måndag: Cykling t.o.r jobbet 125 min

Tisdag: Täbyträning + paddling 67+31min

Onsdag: Duathlonträning 71 min

Torsdag: Vila

Fredag: MTB 170min + Inlines 43 min

Lördag: OL 75 min, cykling 125 min

Söndag: Paddling 34 min + OL 53 min

 Totalt ca 800min= dryga 13 timmar.

Ovido - Quiz & Flashcards