Alla inlägg den 17 april 2010

Av Emma - 17 april 2010 07:50

Efter den senaste skadan i höften så har jag nu beslutat att testa upplägget "aldrig springa intervaller". De senaste åren har mina löpskador onekligen kommit efter just löpintervaller. Självklart vore det bästa att fortfarande springa intervaller men om jag kan hålla mig hel genom att inte springa dem så tror jag ändå att jag tjänar på det.


Som en liten kompensation måste jag börja cykla intervaller istället. Både cykelintervallen på Mallis och SMS-intervallerna på Lovön visar att jag kan få upp pulsen på cyklen över 190 = mer än 90% av maxpuls (nära 95% av max). Så vila helt kommer mina lungor/hjärta inte att få göra! Planen är också att försöka lägga in ett vattenlöpningintervall pass i samband med simning varje vecka.


Här är en intervallrunda i Täby som jag funderar på.

  

Vill någon hänga på? Säg till!

Ovido - Quiz & Flashcards