Alla inlägg den 23 april 2010

Av Emma - 23 april 2010 21:19

Ja, så blir det ofta för mig. Normalt sett har jag aldrig ont i huvudet utöver när jag är sjuk och har feber. Inte ens när jag är bakfull har jag ont i huvudet, då mår jag bara illa...


Men vid flera tillfällen när jag har simmat på morgonen får jag ont i huvudet på eftermiddagen. Det gör inte ont hela tiden utan det kommer lite då och då och bultar rätt mcyket. Idag när jag sprang hem från jobbet bultade t.ex huvudet varje gång jag blev flåsig.


Någon som hört/vet något om simning och huvudvärk? Kan det bero på att huvudet är under vattnet en längre tid, simglasögonen som bildar ett rätt stort tryck över ögonen, kanske kloret i vattnet och luften i simhallen eller att man får vatten i öronen? Idag kände jag av att inte allt vatten kommit ut från öronen det kändes som att ha lock för öronen halva dagen.


Förutom huvudvärken till och från så kändes löpningen ok idag men inte mer än så. Ryggsäcken var lite extra tung och på en gång blir jag väldigt seg i benen. Men jag sprang mitt längsta pass på länge (10km) och jag fick inte ont idag heller!! Mycket positivt :-)


Lycka till allesammans som är i Hestra och tävlar. Jag är väldigt avundsjuk!!!

Ovido - Quiz & Flashcards