Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Emma - 6 juni 2010 21:09

Och det var inte för att jag trillade runt med kajaken, utan vattnet var så pass varmt att vi tog ett helt frivilligt dopp efter vår träning idag. Det betyder att man kan börja simma i sjöarna nu och slippa simbassängerna, härligt!


Helgen har annars handlat om multisportträningar. Igår tränade jag med Micke och Mattias (Markus och Helena var också med) som jag ska bilda lag med till Polar Adventure Race, http://www.polaradventurerace.se/. Sen Markus fick ont i sitt knä förra helgen är det dock inte bestämt vem den fjärde lagmedlemmen blir men jag är säker på att det löser sig. Vi körde lite inlines och MTB, tyvärr blev det mycket teknisk cykling så jag kände mig helt värdelös i vanligt ordning. Sedan sa både Markus och Helena att det är stor skillnad mot för ett år sedan och då blev jag däremot himla glad :-) Polartävlingen har verkligen gjort att jag har ett stort träningsmål med hela sommaren, det känns jättekul.


Idag körde vi lite träning i Rosersberg tillsammans med Pernilla. Tyvärr är våra kajaker inlämnade för att få släproder så vi var tvungna att paddla Acron. Det är ok att tävla i Acronen men att träna i den är verkligen tråkigt! Nillan gjorde det inte bättre genom att paddla fortare än oss…. Men det var först efter den 3e grenen (orienteringen) som vi blev riktigt badsugna och förvånade blev vi alla tre av hur skönt det var!

Ovido - Quiz & Flashcards