Alla inlägg den 17 juni 2010

Av Emma - 17 juni 2010 19:34

Oj oj oj, jag måste paddla kajak på lördag! Holgers fot är inte tillräckligt bra för att tävla och efter lite letande efter ny tävlingspartner så blir det tillslut soloklass för mig. Nervös är jag redan - jag har inte ens blivit middagshungrig ännu.


Det stora bekymret är styrningen med nya rodret på kajaken. Tydligen behöver jag borra hål i rodret och fästa en gummisnodd så att rodret är vertikalt i vattnet i stället för att flyta upp och lägga sig mer horisontellt. Kanske hinner vi fixa imorgon men i värsta fall får jag paddla med rodret som det är.


Soloklassen var faktiskt min ursprungsplan med STAR ända tills jag fegade ur och tyckte att jag inte kunde hantera kajaken tillräckligt bra. Men nu har jag inget att välja på så det får gå som det går. Troligen får jag t.o.m en tjej att tävla mot som också blivit av med sin tävlingspartner.


Idag har vi också fått se kartan för första sträckan som är en Rogaining. Den sträckan ser hur kul ut som helst! OM ni är ute i Rosersberg på lördag så kommer jag behöva alla hejaropp jag kan få!!! Håll tummarna att jag kommer runt hela banan!

Ovido - Quiz & Flashcards