Alla inlägg den 1 mars 2009

Av Emma - 1 mars 2009 22:31

Helgen blev tillslut riktigt bra, ett långt cykelpass på lördagen och ett orienteringspass på söndagen. Lördagen ägnade vi åt att hjälpa Hanna och Björn att flytta och givetvis ingick lunch och träning efteråt :-) Vi cyklade ut på Lovön och där körde vi en 6 km slinga 4 gånger, fullt ös var det gällde och det märktes mycket tydligt att man i normala fall inte tar i för fullt när man cyklar ute. Det blev väldigt jobbigt att cykla hem från Lovön när benen redan gjort sitt….


Idag däremot begav vi oss ut till Skärgårdsstad för att delta på Täbys distanspass i orientering. För mig var banorna mycket svåra, dessutom hade jag ingen kraft i benen så det gick långsamt. När jag var längst bort på min bana såg jag att det var 10 min kvar innan jag skulle vara tillbaka (Markus och jag hade satt upp en maxtid) och fick panik, just då visste jag ju knappt var jag var. Men jag tog mig tillbaka och som vanligt känns varje orienteringspass lärorikt. Tänk vilka orienteringsmöjligheter jag har nu när vi gått med i orienteringsklubb, förhoppningsvis kommer jag känna av det när jag testar en svart bana nästa gång!


Precis som  förra veckan är kroppen trött nu på söndagen igen. Min tanke var att köra hårt tre veckor inför Mallorca och sedan avsluta med en lugn vecka, men jag har ändrat mig. Kom att tänka på den ökade risken för sjukdom och det vill jag inte ha inför Mallorca resan. Så nästa vecka blir en ”lagom”-vecka för att sedan avsluta med en lugn vecka. En hård Emma-vecka såg ut som följande:

Måndag: Vila

Tisdag: Morgonsimning och ca 1,5 timmes löpning på kvällen inkl. reflexbanan.

Onsdag: Kombipass, 45min löpning och 45 min spinning

Torsdag: Tennis (dock inget jobbigt pass för flåset), Cirkelpass (styrka) och 90 min spinning

Fredag: Simning

Lördag: dryga 2,5 timmars cykling inkl. 1 timme i hårt tempo.

Söndag: dryga 1,5 timmer orientering.

Totalt: Dryga 11 timmars träning

Ovido - Quiz & Flashcards