Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Emma - 28 mars 2009 16:12

Idag var det dags för säsongens första OL-tävling men när snön kom igår kväll så kan jag inte påstå att jag var så sugen.... Men vi gav oss iväg och det är så roligt att orientera! Premiären var godkänd, inte mer för jag missade på 2-3 kontroller men det blev ingen katastrof tack och lov. Tyvärr glömde jag GPS-klockan hemma så jag kan inte se hur långt det blev och inte heller kan jag ladda ner rundan på Runoway, typiskt det är nästan det roligaste :-)

Ö6, violett bana, blev det för mig,  5,3 km. I slutet av banan tänkte jag att om jag kommer i mål under timmen blir jag nöjd. Sluttiden 1.00.07 är irriterande nära..... Dock ger sluttiden en snitthastighet på 11,3 min/km vilket jag inte uppnår så ofta i orientering. Men trots att jag är nöjd så kom jag 12/15 st fullföljande, undrar hur länge mitt tävlingssinne klarar av detta?


Det tråkiga med dagen var att Markus återigen fick ont i sitt knä och fick gå slutdelen av banan. Konstigt, på Mallorca sprang han ett pass på 14 km utan att få ont!


Imorgon är det dags för nästa premiär - paddling.

Ovido - Quiz & Flashcards