Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Emma - 4 mars 2009 21:13

Igår började jag frysa och kände mig rejält hängig. Det som kliade i halsen hade letat sig ner i bröstet och när jag hostade så bekräftades detta. Jag kom i säng kl 21 igår, sov med dubbla täcken utan att svettas men ändå var jag feberfri i morse. Känner mig fortfarande hängig och det känns i bröstet att det är slem där men jag mår mycket bättre än vad jag trodde igår då jag låg och frös. Konstigt, men tur att det kommer nu! Om 1,5 vecka åker vi till Mallorca och då bara måste jag vara frisk. Ser på klockan att jag dock redan har misslyckats med målet att komma i säng kl 21 (sömn kanske gör mig frisk), vad svårt det ska vara.


Självklart undrar jag varför jag blir sjuk just nu. Jag har klarat bacill-attacken både från Markus och alla kollegor för ett par veckor sedan. O andra sidan vet jag med mig att jag blev kall vid tre tillfällen förra veckan, ja jag vet man blir inte sjuk av att vara kall men visst kan det underlätta för baciller att få fäste. Så nu gäller det att sluta slarva med ombyten mm, det brukar jag sköta så jag vet inte varför jag slarvade så förra veckan.


Den planerade mellanveckan blir en riktigt lugn vecka och på ett vis är det bra för jag har massor med annat att göra. Bl.a så är jag tävlingsledare för Ursvik Ultra som går av stapeln om en månad. Ni har väl inte missat denna underbart tuffa löptävling? Gå in på http://ursvikultra.stockholmmultisport.se och anmäl er! Det som är bra med att vara tävlingsledare att jag själv slipper plåga mig runt banan på natten :-)

Ovido - Quiz & Flashcards