Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Emma - 3 mars 2009 17:57

5:25 Klockan ringer och jag undrar varför jag väljer att stiga upp av egen fri vilja

5:40 Frukost och jag börjar lite smått att vakna och funderar över om jag håller på att få ont i halsen eller om den bara "kliar" lite ändå.

6:05 Springer till bussen för att hinna med den, bestämmer mig för att skippa simintervaller som en säkerhetsåtgärd mot halsen.

6:35 Kliver in i duschen och ser inte fram emot den "kalla" bassängen

6:40 Hoppar ner i bassängen och usch vad kallt det känns! Varför, varför, varför?

7:20 Simpasset är avklarat, jag stannar kvar för lite stretchning. Helt underbart pass. Ingen trängsel, ingen som stressar mig och flytet i simningen böjrar verkligen infinna sig! Hann lite längre än vanligt på mina 40 minutrar men det beror kanske på att jag simmade med handpaddlar och dolme i 600m (det går snabbare än vanligt crawl). Känslan att flyta fram i vattnet nästan tyngdlös, kunna anstränga sig samtidigt som man slipper ta emot stötar från underlag eller liknande är fantastisk. Undrar över om jag ska börja simma oftare, måste jag dra ned på simningen när paddlingen drar igång? Varför känns inte alla simpass så här? Kanske ska jag utesluta alla kvällssimpass?

12:30 Märkerna efter simglasögonen är fortfarande tydliga! Eftersom det ibland är svårt att få glasögonen tätt brukar jag aldrig lätta på dem under passet vilket resulterar i ett rejält undertryck. Det gör nästan ont att lätta på trycket efter simningen. Måste verkligen hitta ett par nya glasögon....

18:00 ställer in kvällens löpning. Känner mig inte riktigt bra och vågar inte chansa. Är jag pigg imorgon finns inget hinder för att ta löpningen då istället. Ibland är det bra att bara få springa 3 gånger/vecka :-)

Ovido - Quiz & Flashcards