Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Emma - 17 mars 2009 17:13

Och denna blogg skrev jag igår men publicerad idag (18/3)

Igår var det en molnig och blåsig dag på Mallorca och jag fick lite onda aningar eftersom det var dåligt väder hela veckan när jag var här som liten. Men träningen igår går inte att klaga på, 3 pass i alla tre discipliner. Först 7,5 mils cykling inkl. upp på en mindre topp, jogg till simhallen, simning och ett löppass på stranden efter simningen. Så länge vi cyklar på platten så hänger jag med de övriga men så fort det går uppför (svagast), nerför (fegast) eller är mycket trafik (fegast igen) så måste de andra vänta in mig. Men cyklingen på platten är helt otrolig och vi börjar mer och mer få in ”rulle”-cyklingen och att växeldra.

 

Idag däremot så lös solen hela dagen och vinden hade mojnat! Vi tog en sväng upp i bergen och stigningen tog lång tid men var inte så fruktansvärt jobbig när man fick välja sitt eget tempo (jag var sist upp såklart). Utsikten på vägen upp var dessutom fantastisk så det var bara att passa på och njuta.  Tyvärr fick jag lite ont i högra knät idag (inte samma knä som förra året) men efter att ha höjt sadeln lite så blev det bättre. Emelie och jag skulle avsluta dagen med ett simpass men simhallen var endast öppen för medlemmar så vi fick snopet jogga tillbaka. Av någon anledning fick jag den galna  idén att springa 200 meters intervaller på stranden. Jag stegade upp en ung. sträcka och sedan körde vi – jag ångrade mig rejält, shit vad jobbigt det blev + en massa mjölksyra. Undrar hur benen mår imorgon? Men vi kylde benen i havet + tog en varm bastu efteråt + att det är vilodag imorgon (sightseeing i Palma) så jag tål nog att ha lite träningsvärk imorgon :-)

 

Just det, min förkylning är nästan borta, jag snorar lite väl mycket bara…..

Ovido - Quiz & Flashcards