Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Mallorca 2010

Av Emma - 8 april 2010 22:32

Vad kan man säga, det är stressigt att vara på träningsläger! Jag har inte hunnit öppna min bok eller hunnit blogga. Jag har bara simmat en gång, stått på inlines två gånger och spelat beachvolleyboll en gång. Däremot har vi cyklat en hel del och framförallt har vi cyklat en massa höjdmetrar.


Semestern började mycket dåligt, Maria och Markus resväskor kom dryga dygnet för sent till Mallorca. Båda två fick låna ihop olika kläder och skor på lördagskvällen och under söndagen. Söndagen kändes dessutom som två dagar, förmiddagen var kall, blåsig och regning eftermiddagen bjöd på strålande sol och värme. Man började undra vad vi gjorde här när det var så kallt, vi frös så vi skakade när vi kom hem från löpturen. Det var också första gången som jag tryckte på lite i löpningen av den enkla anledningen att jag hade blivit ännu kallare annars.


Måndagen var fin med sol och vi cyklade en lång tur upp i bergen med många energistopp så vi var ute hela dagen. Tisdagen ännu en bra dag utan regn men däremot lite kallt. Vi cyklade 13 mil med 600 höjdmeter på slutet. Tyvärr åkte jag på torsk mot Robban när vi tävlade uppför backen :-(

Onsdag, igår, var vår ”vilodag”. Vi cyklade iväg till halvön precis utanför Alcudia och treckade i 2,5 timmar. Jag kan lugnt påstå att jag känner mig starkare på cykeln än på löpning.


Så idag, återigen regn när vi vaknade. Simning på fm i simhallen och tillslut på em fick jag äntligen spela beachvolleyboll! Efter det blev det cykelintervaller i backe med de snabba grabbarna eftersom både Robban och Markus bangar cykling och Maria redan har cyklat. Det var ett tag sedan jag pressade mig på lite intervaller och det borde jag göra oftare, shit vad det är jobbigt! Dagens sista pass blev ett lugnt inlinespass mest för att öva lite balans.


Imorgon ska det bli sol säger prognosen :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards