Alla inlägg under april 2010

Av Emma - 2 april 2010 13:26

Idag var det premiär i Acronen och precis som förra året finns det ca 1km öppet vatten under Stocksundsbron. Vi fick sällskap av Mattias/Tommy och Hanna/Björn och trots att vi kallade det socialpaddling innan så blev det givetsvis inte så. Det blev Acronrace av det hela istället.


Nu är jag helt slut i armar och rygg och det ska bli skönt att ägna sig åt att resa imorgon, det kommer jag behöva. Hanna och Björn kom dit och sa att det bara skulle paddla lugnt eftersom de var så slitna i överkroppen efter en personlig träning i onsdags. Om de paddlade lugnt så är vi andra helt värdelösa - de var överlägset snabbast av oss. Intervallerna föll sig ganska naturligt, dvs en intervall mellan varje vändning och ibland blev en intervall hela vägen fram och tillbaka. Det enda jag tror jag och Markus lyckades bäst med var vändningen, alltid något :-)


Nästa gång vi paddlar (efter Mallorca) hoppas jag på betydligt mer öppet vatten!!

Av Emma - 1 april 2010 21:57


Igår hade jag både en bra och dålig dag. Det var en bra träningsdag med knappa 3 timmars träning. Cyklingen till jobbet kändes ok trots mina otroligt tunga och tröga dubbdäck, styrketräningen kändes bra medan cyklingen hem var tung. Men då tänkte jag på att nästa gång jag sitter på en cykel blir det på Mallis på en racer i värmen = det kommer gå mycket lättare!!
 
Väl hemma blev allt bara jobbigt. Jag hann inte lägga upp UU-bilder som jag lovat då det bara strulade när jag skulle ladda upp bilderna, vid sorteringen av nummerlappar upptäckte jag att 3 nummer saknades. Vi som verkligen var noga med att samla in alla nummerlappar! Det är fortfarande en enda röra hemma efter alla UU-grejer som vi släpat hem även om Markus hade röjt en del igår. Vi borde dessutom tvätta inför Mallorca och nu har vi bara 1.5 dagar kvar..... Kvällen slutade med att jag kom i säng alldeles för sent för att gå upp och simma i morse, så då blev jag sur och stressad över det också. Jag förstår inte hur en del hinner träna både innan och efter jobbet nästan varje dag utan att stressa ihjäl på kuppen!
 
Idag hann jag iaf med den liten löpning på väg till jobbet samt ett besök hos naprapaten. Där fick jag en ordentlig stretch och lite behandling mot min ena sätesmuskler som ömmar så fort jag sitter stilla en stund = flygresan kommer inte att vara skön!
 
Just det, gårdagens planerade paddling la vi ner redan i tisdagskväll men imorgon ska vi paddla i solskenet, jag antar att det inte blir paddling på Mallis... Övriga träningsgrejer som ska med:
- cykelskor
- cykelhjälm
- cykelsadel
- löparskor
- inlines (om de får plats)
- inlinesskydd (knä, armbåde, handled)
- våtdräkt
- dolme till simningen
- simglasögon
- simmössa
- volleyboll
- solglasögon
+ en massa träningskläder
 
I tisdags köpte vi en ny väska som rygger 140L, så kanske går allting ned? De vanliga stora resväskorna rymmer mycket men nackdelen är att de väger mycket och att maxvikten överskrids istället.... Imorgon återstår att ladda ett par till tvättmaskiner och sedan packa ner allt!

Ovido - Quiz & Flashcards