Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

46:22

Av Emma - 10 juni 2010 19:31

Det är tiden jag ska slå nästa gång jag springer ett 10 km lopp. Och eftersom jag också har slutat att jämföra mig andra så jag kan jag också helt öppet skriva att jag är grymt nöjd med den tiden! Jag tror inte heller jag kunde ha sprungit fortare igår. Min medelpuls landade på 193 dvs ca 94% av maxpuls och jag tror inte den kan pressas upp så mycket mer.


Jag har inte exakt koll på varje kilometer men första halvan av loppet öppnade jag hyfsat avslappnat på 22:30 medan jag tappade lite fart och ork på sista 5 km. Inte så konstigt iofs då andra halvan innehöll en del kupering och några häststigar med tungsprungen lösgrus. Vädret var perfekt, molnigt och inte speciellt varmt. Så med samma känsla i kroppen, lika lite trängsel, plattare bana och mer asfalt så känns det som sub 45 finns i kroppen! Sub 45 har alltid varit en liten dröm för mig så kanske har det blivit dags att fixa det i år!?


Mina 20 km hem på MTBn efter loppet var däremot inte roliga alls. Hur trött som helst var jag och väl hemma stängde jag av telefonen och landade i sängen redan kl 21:30 -  helt utpumpad.

 
 
Ingen bild

Nillan

10 juni 2010 22:43

Grattis vännen. Klart du har SUB 45 i kroppen, men rätt uppladdning så fixar du det. Du slog tiden som vi spekulerade att du skulle springa in på, toppbra jobbat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards