Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Emma - 13 juli 2008 17:48

Veckan har inte alls blivit som jag tänkt mig träningsmässigt men frågan är om mina veckor någonsin blir som jag tänkt mig?

Denna vecka var planen att komma upp i ca 10 träningstimmar, till Gotland tog jag med mig löparskor, Icebugs (för orienteringen), simglasögon (jag trodde det skulle vara varmare i vattnet), landsvägscykeln och Inlines. 10 timmar när jag är ledig borde ju inte vara något problem men nedan följer resultatet:


Måndag: Vila

Tisdag: 50 min landsvägscykel, 52 min OL, 50 min landsvägcykel

Onsdag: 48 min OL, 15 min fram + nerjogg

Torsdag: 5 min framjogg, 44 min OL, 40 min landsvägscykel

Fredag: Vila

Lördag: 52 min Inlines

Söndag: 40 min landsvägcykel, 32 min löpning

Totalt: 7 timmar


Min veckoplan sprack helt klart i fredags och lördags. Jag hade ingen som helst lust att träna, det enda jag var sugen på var att lata mig! Att jag överhuvudtaget kom ut i lördags kändes som en bedrift. Det är så konstigt, ibland har jag världens träningsmotivation ibland ingen alls. När motivationen tryter, borde jag då tvinga mig ut eller ”tjänar” jag på att ta det lite lugnare för att sedan få tillbaka motivationen igen? Det vore skillnad om jag höll på med en elitsatsning men mest tränar jag för att det är kul och inget annat.


Jag har en liknande undran om dagens pass, min ”stora” plan igår kväll var: 1 h cykel, 1 timme löpning, 30 min cykel, 30 min löpning, allt i ett lugnt tempo. Istället blev det 40 min cykel + 32 min löpning i ett högre tempo. Vad ger mest? Kanske är det korta pass i högre tempo jag skulle må bra av? Jag tävlar ju bara korta klasser i multisport än så länge…..

/latmasken
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards