Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Emma - 20 juli 2008 17:50

Igår kom vi tillslut fram till Sälen. Bilfärden tog sina timmar och jag tackar ljudboken för att det inte kändes så långt J

Här uppe kryllar det av orienterare eller som Markus icke-orienterande kompis utryckte det ”Vi får se hur länge vi stannar, massor av orienteringsjävlar överallt”. Lugn sommar semester i Sälen passar nog bättre när det inte är O-Ringen!


Imorgon är det dags för första sträckan, OL + paddling. Jag gillar första dagen vi slipper nämligen min svagaste gren = cyklingen. Däremot är det masstart med O-Ringen Vasan vilket innebär att vi måste rusa i början för att slippa ev. trängsel på de mindre stigarna. Markus verkar inte lika sugen på att ”tokrusa” som mig och tyvärr är det han som måste dra upp tempot med linan så vi får se hur det blir….


Mest intressant under veckan ska Bike&Run bli. Hur gör man där? Markus kan inte springa för mycket (löparknät) och onsdagen består av delmomenten OL-Bike&Run-OL, betyder det att jag måste springa? Enligt PM gäller inte regeln om minsta avstånd mellan de tävlande, enda kravet är att båda tävlande kommer fram till kontrollen samtidigt. Kan jag då gena genom skogen medan Markus cyklar runt? Men hittills har vi varken läst eller hört talas om 2 kartor. Intressant delsträcka helt enkelt, kartan får vi dessutom först i startögonblicket så någon planering av sträckan kan inte ske….


Som vanligt är jag lite ”inbillningssjuk” dagen innan tävling. Halsen kliar och luftrören känns lite rossliga men nu börjar jag längta efter imorgon. Tre dagars helvila brukar ha den effekten på mig!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards