Alla inlägg den 20 december 2009

Av Emma - 20 december 2009 18:20

Knappt en blogg på hela veckan men det är inte så konstigt. Enda kvällen då jag skulle hinna skriva några rader så fungerade inte internet uppkopplingen hos oss...


Jag har i veckan genomfört två bedrövligt tunga löppass i snön, Hagabacken i torsdags och löpning idag. Jag hoppas att alla andra också får en bedrövlig känsla av att springa i snö för jag känner mig så otroligt svag och dålig tränad! Pulsa i snön uppför Hagatoppen var en ren plåga och ändå ska jag dit imorgon igen. Att jag inte lär mig.


Jag måste också tillslut inse att jag får lägga ner de stora träningsambitionerna ett tag, shit vilken dålig disiplin jag har haft. Aldrig mer ska jag låta mig ta det lungt en hel månad (november), jag kan liksom inte komma igång igen. Nästa år kanske det är bättre att helvila 1-2 veckor och sedan köra på för fullt. Förhoppningsvis är det mindre risk att fastna i detta mellanting.


Denna vecka blev mao inte heller bra, dessutom var det företagsfest i fredags. Det slutade med alldeles för lite sömn samt skidåkning i lördags då jag både hade bakhalt och var bakfull, ingen vidare kombination kan jag lova. Nästa gång ska jag ta det lugnare, det känns aldrig som det är värt att förstöra en hel träningsdag pga en fest!


Veckans träning:

Måndag: 40 min simning, 60 min spinning

Tisdag: vila

Onsdag: Core 40min, Spinning 80min

Torsdag: Simning 50 min (morgon), backlöpning 50 min (kväll)

Fredag: Vila

lördag: längdskidor 40 min

söndag: simning 60 min, löpning dryga 60min

totalt: ca 8 timmar

Ovido - Quiz & Flashcards