Alla inlägg under december 2009

Av Emma - 6 december 2009 15:27

Kanske tänker denna förkylning lämna min kropp fort? Idag är jag iaf feberfri och känner mig betydligt piggare, snorar dessutom mindre. Nu hoppas jag på att kunna vara med på delar av simträningen imorgon, hela 90 min simning verkar däremot lite dumt att försöka mäkta med.


Veckans träning blev såklart mindre bra pga av förkylingen. Backpasset jag missade i torsdags kväll skulle jag ta ikapp på fredagen men då hade jag som sagt redan åkt på förkylningen.


Måndag: Vattenlöpning 30 min, simning 30 min

Tisdag: Cykling t.o.r jobbet 120min

Onsdag: Core 45 min, spinning 85 min

Torsdag: Simning 50min

Fredag-söndag: vila + sjukdom

Totalt: ca 6 timmar

Av Emma - 5 december 2009 18:06

I onsdags blev Markus förkyld och var hängig, igår var det min tur. Jag vaknade och kände på en gång att jag inte skulle köra något backpass på Hagatoppen på väg till jobbet. Igår hade jag dock fortfarande en förhoppning om att tilfriskna fort alternativt att förkylningen inte skulle bli värre och att jag ändå skulle kunna genomföra söndagens OL-tävling med Täby OK. Men icke, imorse hade jag feber och jag räknar nu med att vila ganska många dagar :-(


Men jag ska inte klaga. Innan vi åkte till Mallorca i Mars så var jag förkyld med feber, sedan dess har jag inte ens varit lite snuvig! Hela tävlingssäsongen utan en minsta förkylning, det har jag aldrig varit med om förut. Så förkylningen kommer vid rätt tillfälle, jag kommer hinna bli frisk till jul och tills vi åker till fjällen. Mina hårda träningsveckor däremot, dem får drömma om ett bra tag till :-)

Av Emma - 2 december 2009 22:07

Jag har länge upplevt det så tungt att cykla. Benen vill inte, varken ta i eller komma upp i kadens. För någon månad sen kände jag av ena vaden när jag cyklade. Resultatet blev att jag sänkte sadeln lite, då kändes det bättre. Nu cyklar jag dessutom med vintercykelskorna och eftersom de är "tjockare" än sommarcykelskorna blir sadeln ännu lägre. Så halvvägs hem från jobbet stannade jag och höjde sadeln, sådär 1-1,5 cm. Skillnad i känsla var enorm, helt plötligt kunde jag både ta i och hålla uppe kadensen!!! Sen om det var någon skillnad i fart, det vet jag inte, men huvudsaken är att det känns bättre :-)
 
- 8°C visade termometern i Täby imorse. Jag är glad att jag cyklade igår och inte idag. Det kanske är dags för vinterdäck på cykeln? Markus, han bytte däck på bilen i kylan imorse....

Ovido - Quiz & Flashcards