Direktlänk till inlägg 8 juli 2008

3-dagars etapp 1

Av Emma - 8 juli 2008 17:46

Idag blev det orientering igen och nu tog jag en lagom svår bana (Ö5), snacka om att det blev lite roligare då. Men den som tror att jag tog mig runt utan missar tror helt fel! Enligt GPSen sprang jag dessutom längre idag än i söndags trots att banan var kortare J


Dagen började med en miss till kontroll 1. Jag missar ofta till kontroll 1, när ska jag lära mig att ta det lugnt till ettan och kanske också ta ett säkrare vägval? Nu ville jag gena genom skogen men kom för långt till vänster, fick springa via stig tillbaka åt höger men hade så bråttom att jag missade kontrollen och fick springa tillbaka igen! Hoppas att någon känner igen sig så att jag inte är ensam om dessa dundermissar.


Andra missen kom vid den första långsträckan. Mitt lokalsinne tyckte att jag skulle åt ett håll medan kompassen visade något helt annat. Det enkla är då givetvis att följa kompassen men jag blir så förvirrad att jag istället tog ett låååångt stigval runt om. Halvvägs in på mitt långa stigval ser jag dessutom att det fanns ett annat stigval som var mycket närmare. Väldigt smart….


Tredje missen går inte ens att förklara men den berodde delvis på Gotlandsterrängen. Ni som varit på Gotland kanske har varit med om det. Allt är platt, höjder ser jag inte ens, stenarna är gömda i snåren och är dessutom väldigt små. Med andra ord kan en sten 100 m från en stig vara helt omöjlig att hitta. Idag startade jag rätt sent men imorgon ska jag starta tidigare, när det är mer folk i skogen kan man alltid dra nytta av ”sportident-pipen” när man letar stenar eller punkthöjder bland snåren J.


Utöver orienteringen så tog jag cykeln till TC fram och tillbaka. 5 mil blev det  och åter igen uppskattade jag Gotland som är så platt J. Nu är jag väldigt hungrig, precis som vanligt när jag tränat upp mot två timmar eller mer….

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards