Alla inlägg den 17 december 2008

Av Emma - 17 december 2008 22:53

Denna vecka känns som en enda lång kamp för att hinna med allt jag ska göra utan snatta allt för mycket på mina sovtimmar. Ok, i måndags hade jag egentligen inte tidsbrist men ändå bara försvann hela kvällen och som vanligt kom jag för sent i säng. Igår var det Ursvik Ultra möte och jag kom hem sent, idag spinning, imorgon bowling med jobbet, fredag företagsfest och lördag tjejträning + middag. Företagsfesten är i Stadshuset vilket innebär fin klädsel uppsminkning och stort behov av att en klippning (jag klippte mitt hår senast förra hösten!!!).  Idag blev det i alla fall middag kl 22.15, förra onsdagen åt jag middag först 22.45 och det måste nästan ha varit rekord för mig.

Idag passade jag på att träna lite mera eftersom det blir vila två dagar på raken tordag + fredag. Imorse 40 min löpning på väg till jobbet, nu på kvällen 25 min löpning till spinningen och sedan 90 min spinning. Hälsenorna känns helt ok att springa med när det är platt underlag men kommer det en brant backe uppför så gör det riktigt ont oavsett om jag går eller springer. Detta borde vara anledningen till hälsenorna klarade sig så bra på halvmaran medan de blev sämre efter Rogainen. Så tyvärr är nya planen att hålla mig borta från terränglöpning och backar men jag kommer att göra undantag, det första blir tjejträningen på lördag (OL+reflexbana) och det andra blir 3 timmars Rogaine i Rimbo på annandagen. Sedan måste jag prioritera att få mina hälsenor bra!

Igår gick Markus om mig i antalet tränade minuter på funbeat. Det har inte hänt på ett år tror jag. Dags att öka träningsmängden!!!!!

Godnatt

Ovido - Quiz & Flashcards