Alla inlägg den 22 december 2008

Av Emma - 22 december 2008 21:31

Någon som vill köra 3 timmars Rogaine med mig på Annandagen? Min kompis fick tyvärr lämna återbud pga skada :-(


http://www.ranasok.se/info/2008/d081226.htm

Av Emma - 22 december 2008 17:52

Kors i taket, gårdagens shoppingtur var inte så farlig. Jag gjorde Markus sällskap som nästan hade alla sina julklappar kvar och handlingen var över på dryga två timmar. Det tycker jag är snabbt för att vara sista söndagen innan julafton. Det bästa med shoppingen var dock att hälsenorna inte gjorde ont, det är ju ändock när jag går som jag har haft som mest ont, speciellt dagarna efter en löptur. Jag var så glad över att det inte gjorde ont att jag nästan följde med Markus ut och sprang när vi kom hem, sedan kom jag på att jag även fortsättningsvis vill ha hela hälsenor så jag stannade hemma. 3 löpdagar/vecka är maxdosen för mig just nu men jag var ruskigt nära att låta det bli fyra.....


Istället trampade jag på trainern igår kväll i nästan en timme och för en gångs skull gick timmen fort! Jag har förkärlek till schlager och eftersom alla låtar är prick 3 minuter långa känns dessa perfekt att ha i öronen och köra intervaller till. De två senaste passen har sett ut så här:

2 låtar uppvärmning

6 låtar intervaller, varannan låt cyklar jag så snabbt jag kan i varje refräng (alltid 3 stycken refränger) och varannan låt så ökar jag en växeln till varje förändring i låten (vers, refr, vers, refr, stick, refr) varav den sista växeln ska vara så tung att det blir stående. Utgångsläget, dvs första versen är alltid superlätt som återhämtning.

1 låt vila

6 låtar intervaller (samma som ovan)

2 låtar nervarvning

totalt: 6+19+3+19+6=53 min

I intervallerna avslutar jag med två icke schlager låtar vilket innebär att sista intervallen alltid blir lite längre och värre. Går nästa cykelomgång lika snabbt kanske jag ökar på med 6 låtar till :-)


Idag sprang jag till jobbet (7km) och jag kan återigen konstatera att hälsenan inte gjorde ont. Hoppas, hoppas det håller i sig och än så länge fortsätter jag med tåhävningarna. Även idag leder jag över Markus i funbeat men vi verkar leda om vartannat så jag behöver träna mer :-)


Nu ringer klockan om att lasangen är klar, undrar när jag åt middag innan kl 18:30 senast? Ett till kors itaket med andra ord.

Ovido - Quiz & Flashcards