Direktlänk till inlägg 28 januari 2010

Precis som jag befarat

Av Emma - 28 januari 2010 22:11

I tisdags var det dags för lite löpintervaller med Täby OK, mina första intervaller sedan början av september då jag fick ont i löparknät. Och precis som jag länge befarat så är inte min löpform vad en gång har varit, jag hade inte en suck att hänga med någon av Täby-tjejerna på träningen. 12 st 3 min intervaller skulle det springas men jag var klok nog att avsluta vid 10 st. De två första sprang jag alldeles för hårt (tror jag iaf) medan jag la mig på ca 190 i puls (tröskelpulsen) på de sista 8a intervallerna. Kanske borde jag plåga mig lite mera men det fick räcka med tröskelpulsen då de två första intervallerna bjöd på sådan hemsk mjölksyra och blodsmak, jag hade aldrig kunnat fortsätta 8 st till!

Så det är bara att inse, jag har inte någon stark gren längre – jag är dålig på alla grenar. Men det kan ju o andra sidan bara bli bättre :-)


Idag tänkte jag träna lite till löpning eftersom jag uppenbarligen behöver det. Löpning delar av vägen från jobbet till Järlagården (årsmöte Stockholm Multisport) var planen. Jag blev tillslut på himla dåligt humör när jag upptäcker att jag glömt sport-BHn. Alla ni som är tjejer har nog förståelse för att jag ställde in passet. Kunde jag inte fått glömma vantar, strumpor eller liknande? Resultatet 0 min träning idag :-(


Till helgen ordnar jag och Markus en Rogaining i Skavlöten för Täby Ok och Stockholm Multisport. Jag hoppas verkligen att fler anmäler sig för jag tror det blir roligt, hade gärna själv kört lite! Nu får jag nöja mig med att sätta ut kontroller och ta in dem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards