Direktlänk till inlägg 29 juli 2009

Kajakköp?

Av Emma - 29 juli 2009 18:58

Ja, jag hoppas verkligen det! Efter att ha försökt övertala Markus hela dagen igår så fick jag tillslut ringa på en annons om en Zedech TT från 2008. Säljaren bor i Sandviken och ska besöka sin dotter i Uppsala på söndag. Tanken är att vi ska mötas upp i Uppsala så på lördag ska jag ringa tillbaka och bestämma tid och plats. Hoppas att han är ärlig och inte säljer den till någon annan som ringer under veckan! TTn ska ha ung samma stabilitet som t.ex Citius 51 och det känns som en lagom stabilitet. Det vore tråkigt att köpa en kajak som vi sedan inte vågar använda på tävling pga vågor. Och känner vi nästa säsong att den är för stabil så kan man faktiskt sälja vidare, inte svårare än så! Håll tummarna för att vi blir kajakägare i helgen :-)


Igår genomförde jag ett löppass för första gången sedan Oringen och det kändes förvånadsvärt bra i benen och kroppen. Sprang nästan 7 km vilket är längdrekord sedan mina problem med löparknät började. Dock så är det nu 2 månader sedan jag sist hade ont och Oringen gick ju förvånadsvärt bra med knät. Men jag ska skynda lugnt - vilket kan dock bli svårt om det fortsätter kännas bra i kroppen...


Idag cyklade jag tur och retur till jobbet. På ditvägen i motvinden saknade jag Markus, jag har inte behövt fånga vind på hela Oringen-veckan. På hemvägen stötte jag på Krille som cyklade intervaller i Hagaparken. Han visade mig en slinga och det blev riktigt jobbigt för mig! Krille däremot han fick ta det lugnt. Trots att slingan var avklarad på dryga 12 min så blev jag jättetrött. Fasar redan för STAR som utlovar stigcykling. Att försöka hänga med killar på stigcykling är rena döden för mig, inte konstigt att jag tog slut på tävlingen i Kolmården.

 
 
Ingen bild

Max

30 juli 2009 20:47

Var hittade ni annonsen? Tycker det är lite svårt med begagnade kanoter då det inter finns ngn riktigt bra samlingssite (som jag funnit). Lovar även att jag inte ska ringa på TT:n (vi blev nog mer intresserade av en Cayenne (tips på begagnade tas gärna emot)).

 
Ingen bild

Emma

31 juli 2009 06:37

Ha, ha man skulle nästan kunna tro att du var ute efter TTn ;-)

Vi hittade den på www.kanot.com Har tyvärr inte sett någon Cayenne men det kanske kommer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 13 mars 2012 12:59

Jag har drömt många underbara drömmar om att börja springa igen efter förlossningen. I alla drömmar har löpningen känts väldigt bra och lätt. Verkligheten är dock väldigt annorlunda. I tre veckor har jag joggat 3-4 gånger/vecka men fortfarande får ja...

Av Emma - 3 februari 2012 16:56

Igår fyllde Julia 8 veckor så idag tyckte jag att det äntligen var dags.  Jag har väntat länge, senast jag sprang ett pass var i slutet av min semester…. Jag njöt, finns det någon bättre frihetskänsla än att få springa? De första minuterna kän...

Av Emma - 27 januari 2012 19:04

De senaste två veckorna har jag haft lite svårt att motivera mig emellanåt. En hyggligform känns väldigt avlägsen, jag saknar löpningen och ibland är jag helt enkeltför trött för att egentligen träna. Underbara lilla Julia suger energi från migäven o...

Av Emma - 10 januari 2012 15:44

I söndags genomförde jag mitt första utomhuspass sedan förlossningen. Promenad uppför Hagatoppen 5 ggr. Jag promenerade både uppföroch nerför men ändå blev det fruktansvärt jobbigt. Jag har glömt hur jobbigtdet kan vara att träna och inte blir det ...

Av Emma - 1 januari 2012 22:36

Årets första träningspass blev lite intervaller på crosstrainern i dryga 30 min. Att passetblev så ”långt” som 30min innebär att det först nu börjar kännas som riktigträning, härligt! Har ingen aning om hur orken egentligen ligger till me...

Ovido - Quiz & Flashcards