Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Emma - 2 februari 2009 22:35

Ja nu ska ni inte tro att jag har jobbat igen för det har jag inte. Jag har haft en helt perfekt helg, bara lite väl fullt upp. Hallen hemma ser ut som ett slagfält, dvs där har vi dumpat alla saker som vi inte hunnit ta hand om :-)


Bortbjuden på middag i fredags där vi avslutade med att spela Risk och vi blev ganska sena i säng. I lördags bar det av ner mot Nyköping och Lindas roliga 30-års fest. Festen började med poolparty i Nyköpings badhus och det kändes lyxigt att få ligga i en varm pool (ja de hade en mindre uppvärmd pool) stretcha ut sina muskler efter ett långpass löpning och dricka en starköl :-)  Dessutom med trevligt sällskap! Det ni, det gör man inte varje dag. Att jag äntligen hade fått till ett långpass löpning gjorde också att jag kände mig nöjd med mig själv. Emelie och Anders som jag sprang med höll tack och lov ett lungt tempo, flåset kändes ok men mina ben var ganska sega.


Så igår hann jag sova dryga 6 timmar sedan var det dags att cykla in till stan och möta upp Markus som skulle gå i mål på Krogrännet. När jag kom hem och ätit och duschat var vi så trötta att vi somnade och sov i 2 timmar. Behöver jag nämna att vi inte hade tid med det? Resultatet blev dessutom att jag hade svårt att sova i natt..... Kvällen igår ägnade vi åt handling, lagning av mat, tvätt och att planera helgens långpass med Stockholm Multisport och Sundbybergs IK. Så nu kommer lite reklam:

Lördag kl 9 i Skavlöten:

1 timme skridskor på Rönningesjön

2 timmar OL

ca 2 timmar MTB

För den som inte har fått nog kan man avsluta med en till OL (vintertrim som kostar ca 30kr) och sedan åka skridskor en timme till.


Får jag tag på några skridskor kanske jag deltar på hela passet men annars får jag nöja mig med OL+MTB.


Förra veckan blev återigen bra, dvs knappa 10 timmars träning :-)


Ovido - Quiz & Flashcards