Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Emma - 15 februari 2009 20:21

Det blev ingen löpning idag, är någon förvånad? Men Bröllopet och middagen igår var en höjdare och jag drack alldeles för mycket vin för att orka springa i dag. Däremot blev det iaf 30min simning även om jag nu i efterhand hellre hade stannat hemma på hotellet och sett live när Helena Jonsson tog guld i jaktstarten! Nu fick jag nöja mig med en repris på Svt Play men oj vad spännande det hade varit om jag inte hade vetat resultatet…


Jag har länge velat köpa en bättre pannlampa men har tvekat över kostnaden och mitt behov av att ha en. Men när Stockholm Multisport skulle göra en gemensam beställning blev priset så pass bra att jag bara var tvungen att slå till. Det slutade till och med att vi beställde två pannlampor från Silva, en äldre modell 478:an och den nya Silva Alpha Intelligent Light. Jag längtar tills de kommer för vi är verkligen i behov av bra pannlampor, speciellt när orienteringstävlingarna snart drar igång med några nattorienteringar.

Och när jag ändå pratar orientering så har jag och Markus tillslut bestämt oss för att gå med i Täby OK. Vi känner visserligen många i SIK och har både deltagit på deras träningar (alla från Stockholm Multisport får vara med) och sprungit 25-manna i höstas. Men Täbys klubbstuga ligger 3 km hemifrån oss, deras träningar utgår ofta därifrån och vi bor i stort sett mitt på kartan.  Jag har länge funderat på Täby medan Markus har tvekat om en klubb överhuvudtaget. Ska vi bli bra på multisport är det knappast orienteringen som är den svaga länken (förutsatt att jag tävlar med Markus) men vi tycker det är så pass kul och åker vi runt och kör nästan 20 orienteringsstarter i år också så blir det ännu roligare med en klubbehörighet. Så förhoppningsvis betalar vi snart in och sen kan jag bidra med dåliga placeringar i Täby-tröjan :-)

Ovido - Quiz & Flashcards