Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Emma - 13 februari 2009 19:56

Planen var att träna på så hårt som möjligt vardagarna denna vecka eftersom helgen i stort sett försvinner träningsmässigt. Men vad händer?

Måndag: Jag vilade, visserligen planerad vila men 0 träningsminuter.

Tisdags: Löpning och simning på morgonen men ingen löpning efter jobbet som planerat.

Onsdag: Jag hade planerat ett pass på trainern efter middagen men landade i soffan och tog aldrig mig därifrån. Att jag aldrig lär mig, träna innan middagen efter den blir jag för trött/lat!

Torsdag: Enda dagen där jag gjorde det jag skulle (simning, styrketräning och spinning) men cirkelpasset med jobbet var bara en introduktion denna första gång så det blev bara ca 10 minuters träning.

Fredag: Det planerade intervallpasset byttes ut mot långpass på vägen hem från jobbet. Dock var jag lite trött, kände av lite stelhet i hälsenorna så passet blev bara ca 15 km. Gränsfall för långpass, det enda som passade perfekt in som långpass var tempot

Helgen: Troligen ett simpass på söndag fm, kanske även ett löppass men det beror definitivt på hur mycket jag dricker på lördagens bröllop :-)

Dagens stora plus: Jag fick springa  ca 45 min i dagsljus, 30 min i skymning och endast 15 min i mörker. Startar jag en kvart tidigare om en vecka slipper jag mörkret helt och hållet!

Dagens minus: Vägen hemåt är verkligen urtrist. Massor av löpning på cykel/gångbanor brevid E18 :-(

Ovido - Quiz & Flashcards