Alla inlägg den 4 augusti 2009

Av Emma - 4 augusti 2009 20:55

Peppar, peppar min kropp har känts oförskämt pigg sedan Oringen och känslan att löpformen är god håller i sig. Det är riktigt kul att känna! Imorse hade jag ställt klockan på 05:30 för att gå upp och cykla till simbassängen men jag misslyckades totalt. Jag var verkligen inte sugen på att träna! När jag gick upp 45 min senare bestämde jag mig för att göra det jag hade minst motstånd till så det blev en löprunda på väg till jobbet. Inte förrän kl 9 stämplade jag in på jobbet så inget blev som jag tänkt mig denna morgon. Men ibland är inte träningslusten på topp, jag måste nog acceptera det!


I övrigt så börjar tankarna komma på nya tävlingar. Det stora målet just nu är STAR Stockholm Adventure Race. Jag och Markus leder för tillfället korta mixklassen i Svenska Cupen. Enda sättet att behålla denna ledning är att slå Olof och Petra även på nästa tävling. Det är givetsvis ingen lätt match men jag ska försöka. Tyvärr kan inte Markus vara med på STAR (han ingår i banläggningsgruppen) men Anders ska hoppa in istället så det borde inte vara någon större skillnad. Anders är väldigt löpstark så jag vet att STAR kommer att bli en jobbig tävling.


Innan STAR däremot så finns det utrymme till lite av allt möjligt. Troligen blir det en del solotävlingar i form av orientering och Lidingö terräng Triathlon. Sedan överväger jag att tävla soloklassen i Kristinehamn Adventure Race http://www.adventurerace.se/. Det finns många saker som talar emot mig:

1) jag har bara tävlat en lång tävling förrut och då hade jag en peppande lagkompis med mig

2) Om det blåser på paddlingen kommer jag inte kunna hantera TTn så bra, i värsta fall kan jag inte hantera den alls

3) Det är mycket löpning, tänk om jag får ont i löparknät igen

Men det är just alla dessa saker som gör att så gärna vill tävla soloklassen, vilken otrolig utmaning det skulle vara! Det var länge sedan jag fick en verklig utmaning i form att bara ta mig runt så det vore så himla kul! Dessutom kommer jag få läsa karta i 7-8 timmar, då kan det omöjligt bli tråkigt :-) Vi får se hur det blir helt enkelt...


Ikväll blev det både en cykelrunda och simning hemma i sjön för att kompensera misslyckandes imorse. Jag fick sällskap av Robban så det var ett riktigt bra utbyte mot morgonträningen :-)

Ovido - Quiz & Flashcards