Alla inlägg den 12 augusti 2009

Av Emma - 12 augusti 2009 17:54

Idag var jag tillbaka på jobbet men shit vad jag är långsam. Bara att hämta papper från skrivaren tar sin lilla stund. Vi har även inspektion på jobbet men när de skulle gå rundvandring på mitt ansvarsområde ville de inte ha med söliga mig :-) Det har även börjat sticka och klia i såret vilket jag tolkar som att det läker men det är inte skönt...


Men det är iaf skönt att slippa soffan framför TV idag. Igår lämnade jag knappt soffan och den ena serien efter den andra fick avlösa varandra. Börjar dessutom redan bli trött på att sova på rygg, vänstersidan fungerar ibland medan min favoritsida = högersidan kommer inte att fungera på ett tag. Markus kan iaf glädja sig åt att han slipper dela kajaken med mig, jag kan inte paddla ännu pga badrisken som finns då jag paddlar kajak.


Så nu återstår att se om jag läker snabbt eller ej. Klockan tickar för Kristinehamn www.adventurerace.se 22/8, undrar om jag hinner bli återställd? Tänkte på det läkaren sa om att jag "efter 2-3 dagar kan låta smärtan avgöra hur mycket jag kan röra mig". Jag tolkade det som om att jag kan springa till helgen men kanske misstänkte läkaren att det kommer göra ont länge och att han inte behövde ge mig mer restriktioner än så?


Någon som har erfarenhet av djupa sår in till benet och som skadat muskeln? Det känns iaf som att det är mer än själva såret som gör ont när jag går.

Ovido - Quiz & Flashcards