Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Emma - 25 augusti 2009 20:15

Men tyvärr så måste jag hålla mig borta från bad ett par dagar till. Tydligen finns det två slags stygn, en sort som är ytliga och en sort som går längre in i såret. I mitt fall användes sort nr 2 troligen för att få igen såret ordentligt. Så när stygnen precis blivit tagna finns det en liten, liten risk för infektion i småsåren efter stygnen.

Men det är ju varken simning eller ranka kajaker jag längtar mest efter – jag vill springa! Igår cyklade jag till jobbet och kom fram till att det gör ont i höften så fort belastningen blir för stor, såsom stående cykling uppför på tung växel eller när höger benet sätts ned för häftigt vid ett rödljus. Mao en sådan extra belastning som garanterat kommer vid löpning. Imorgon testar jag lite löpning men troligen får jag hålla mig till cykeln på klubbens duathlonintervaller. Hoppas att träningen blir av, än så länge är vi bara två anmälda :-(

Ovido - Quiz & Flashcards