Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Emma - 18 augusti 2009 19:58

Vad händer i vårt hem? För ett par veckor sedan la vår spishäll av. Vi har haft en reperatör på plats som bytt ett filterkort i spisen men det sa pang på nytt 3 sekunder efteråt och nu är flera kort förstörda = billigare att köpa ny. Igår när vi kom hem hade vår ugn gått sönder. Både spishäll och ugn är max två år gamla men tyvärr har vi inga kvitton = ingen garanti. Inte heller vill vi köpa nytt förrän vi utrett om det ev. ligger något annat bakom att apparaterna går sönder. Jag är trött på Pizza och våfflor, vill laga riktig mat!!!


Igår tog jag också det väntade beslutet att inte åka till Kristinehamn. Jag kan gå ganska normalt nu men inte springa. Såret stramar och såsar lite fortfarande så jag måste vara försiktig. Åkte hem till mamma (sjuksköterska) ikväll för en ordentlig tvätt och titt på såret + hemlagad mat :-) Även om såret klarar en start till helgen så finns risk för överbelastningar, kanske ett nytt löparknä på vänster sida istället? Vänster ben har ju helt klart jobbat lite mer den senaste veckan.....


Helgen kommer dock bli rolig ändå. Fredag kväll är vi bortbjudna, lördag är det Orienteringstävling i Sollentuna + jag och Anders ska träna Acronpaddling, söndag är det kajakkurs hela dagen. Igår tränade jag också för första gången lite lätt. Jag tog en kort paddeltur i en Citius 60. Den kändes jättestabil vilket var meningen (jag får ju inte bada) men det blev också tråkigare och trögare. Idag tänkte jag vila medan jag ska testa cykling imorgonkväll - längtar redan!

Ovido - Quiz & Flashcards