Alla inlägg den 9 september 2009

Av Emma - 9 september 2009 17:51


Igår var jag på träning med Täby OK, det skulle springas OL på sprintbanor av parkkaraktär i Gribbylund. Jogg till Skavlöten, jogg tillbaka till Gribbylund samt 2 st. sprintbanor resulterade i dryga 11 km mestadels på asfalt. Träningen kändes jättebra, äntligen börjar löpformen att infinna sig. Asfalt verkar vara underlaget för mig och dessutom var banorna så lätta att jag kunde springa på för fullt helt tiden. Jag hade en härlig känsla när jag joggade hem!


Det var igår det.... Nu har jag ont i ett knä :-( Inte högerknät utan vänster denna gång. Jag är osäker på om det är "löparknä" eller inte men oavsett så fick jag ont av att springa och fick således ställa in dagens OL-träning. Hade jag vetat det i förväg skulle jag ha prioriterat dagens träning som är på riktiga banor i skogen. Nu blir det löpvila tills på söndag då jag startar D21 ute i Märsta. Dagens OL-träning hade jag behövt!!


Nu har även Winsplit kommit till STAR som gick i helgen http://www.obasen.nu/winsplits/online/sv/default.asp?page=classes&databaseId=12617 och vi eller rättare sagt jag tappade hela 9 minuter på Olof och Petra på första tekniska MTB-partiet. Som mest var vi hela 12 minuter efter (en kontroll in på coastaleringsträckan) för att endast skilja 4 min vid målgång. Utan så mycket teknisk cykling hade det blivit spännande :-)



Ovido - Quiz & Flashcards