Alla inlägg den 12 september 2009

Av Emma - 12 september 2009 17:31

Igår blev det äntligen ett paddelpass i TTn igen, det var länge sedan! Så länge som det är lungt och stilla på vattnet så känns det väldigt stabil. Frågan är hur man ska våga paddla i vågor när det bara blir kallare och kallare i vattnet? Upptäckte också att det var rätt tråkigt att paddla själv, och långsamt går det också. Knappa 9km/h är den hastighet jag håller.


Idag var det dags för en långtur på landsvägcykeln igen. Det var också länge sedan. Jag cyklade hemifrån till Sickla där jag mötte upp Hanna, Björn och Carro, sedan cyklade vi runt värmdö och via färjorna och Vaxholm tillbaka till Gribbylund. Efter en otroligt jobbig spurt på Rindö för att hinna med nästa färja (tiderna är anpassade för bilar) så dog mina ben på hemvägen från Vaxholm. Att vi tog den backiga Bogesundvägen hjälpte inte heller. Carro var också lite seg vilket var tur för mig, då slapp jag bli stressad av mina trötta/sega ben. Förhoppningsvis är det bra att mina ben är sega imorgon när jag ska starta D21, ju mindre jag orkar springa desto mer hinner jag läsa kartan => mindre bommar? Hoppas på det!


Om någon vill cykla imorgon så ska jag och Carro cykla Upplandsleden kl 12 efter att vi orienterat klart.

Ovido - Quiz & Flashcards