Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Emma - 5 oktober 2008 22:27

Idag lyckades jag ta mig igenom 4,5 km orientering utan en enda ordentlig miss!! Dessutom blev tiden 45:40 så nu är den magiska 10 min/km-gränsen väldigt nära. Det konstiga är att det inte kändes något snabbt. Jag suckade tungt många gånger över att behöva stanna och läsa kartan lite extra, ett stigval som var idiotiskt eftersom det bara gick upp och ner bland berghällar och dessutom kom jag på mig själv att vara lat och gå/stanna lite extra så fort jag blev trött.  Jag hade verkligen inte motivationen att pressa på löpmässigt och ändå kom jag i mål så snabbt. Det här resultatet kommer jag leva på hela veckan och nu känns inte 25-manna lika läskigt längre. Snacka om resultatfreak, jag vet :-)

Jag tyckte verkligen synd om arrangörerna, vilket pissväder det var! Regn och blåst det kan nog inte bli värre. Jag sprang min bana och joggade direkt till bilen där jag böt till torra kläder och satt sedan och väntade på Markus mamma. Det var så bra att Ann ville dit för utan skjuts hade jag nog stannat hemma. En annan bra sak jag kom var att ta på mig en extra vindjacka till starten som jag sedan kunde lägga i ryggfickan på cykeltröjan. Jag hatar verkligen att frysa!
Ovido - Quiz & Flashcards