Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Emma - 9 oktober 2008 21:37

Jag har verligen försökt att börja ett nytt liv, vilket innebär att jag försöker att ha väckarklocka på andra sidan sovrummet även om jag inte ska gå upp för att träna. Många dagar känns det som om jag bara hinner vara på jobbet, åka hem, laga mat och sova. När jag funderar på hur dagen blev så kommer jag alltid fram till samma svar: jag måste gå upp tidigare! Detta har gjort att jag ställt klockan tidigare och tidigare men snoozat längre och längre. Så istället för att ställa kl på t.ex kl 6 och gå upp kl 7 ska jag numera ställa den på kl 6:30 och gå upp då. Perfekt, jag tjänar både dyrbar tid och får desstuom sova längre, kan ju inte påstå att snoozandet på morognen är bra sömn. Nu har jag lyckats med detta i hela två dagar, vi får se hur länge det håller.....


Imorse gick jag upp redan kl 5:45 vilket är väldigt tidigt för att vara mig. Lite försenade hoppade vi ner i bassängen först kl 7 och simmade tills kl 7:40. Usch vad det gick segt för mig, det var verkligen länge sedan jag simmade. Benen bara skjunker hur jag än försöker hålla dem uppe och då blir hela jag som en stor bromskloss när jag försöker att crawla. Men morgonsimning är verkligen skönt, man slipper att trängas i bassängen. Dock blev det ingen vattenlöpning eftersom jag med hjälp av mammas handledskydd äntligen klarade av att simma :-)

Ovido - Quiz & Flashcards