Alla inlägg den 16 oktober 2008

Av Emma - 16 oktober 2008 20:05

För två veckor sedan tog jag det kloka beslutet att inte starta Raid Uppsala. Argumenten var att slippa stressa med träningen, slippa fixa växlarna på min cykel och framförallt slippa ställa upp när jag vet att jag inte kommer göra så bra ifrån mig. Men så fick jag frågan om jag kunde hoppa in i ett mixlag eftersom tjejen i laget blivit sjuk och jag tackar genast ja. Jag var ju så himla sugen och har t.o.m ångrat mitt beslut att vila på Raiden. Nu kommer jag dock inte få starta med min cykel eftersom den är utlånad till Anders som kör med Markus men jag tror det kommer fungera bra ändå. En hel del felväxlingar lär det bli men Anders som jag ska köra med kan knappast räkna med att jag kan hålla Emelies tempo, oavsett min egen cykel eller ej. Ja det är alltid nervöst att tävla med någon som man inte tränat ihop med!


Så imorgon blir det fixandes och trixandes med saker till tävlingen, bla cykeldraglina mm. Men jag gillar ju pysslandet inför tävling om man bortser från Oringen där det blev lite för mycket packande med 5 dagar tävling på raken! Så har ni vägarna förbi Uppsala på lördag ska ni heja på mig och Anders, linan lär vara spänd eftersom Anders blivit utsedd som "elitorienterare" av sina motståndare i korta klassen på SM :-)

Ovido - Quiz & Flashcards