Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Emma - 8 oktober 2008 22:17

Jag tycker verkligen att jag har gjort allt rätt.

- jag har inte stressat på träningen sedan olyckan

- jag har hållt koll på antal km/vecka som jag springer

- mina träningstimmar på funbeat har nått bottennapp eftersom jag inte kan träna lika varierat= mindre träning


Men ändå blir det inte bra. Jag har både denna måndad, förra månaden och innan olyckan haft små pytte känningar i hälsenorna. De har varit så vaga att det knappt går att kalla känningar, ibland på båda hälsenorna, ibland utsidan, ibland insidan. I måndags kände jag av vänstra hälsenan lite mera och beslutade att stanna hemma från klubbpasset idag som bestod av en backtävling  på Hagatoppen. I morse tog jag istället en långsam jogg till jobbet (1,7+5,3km), hälsenan kändes lite mer än vanligt men inte så farligt. Sedan skulle jag springa hem.... visst hade jag kunna fortsätta men det hade varit idiotiskt. Istället avbröt jag efter 1km och åkte tunnelbana/buss hem inkl. ett besök på apoteket. Nu har jag köpt Voltaren Gel, sökt info på nätet och kört lite exentriska tåhävningar. Länken nedan hade lite bra tips:

http://traning.allehanda.se/sv/forumtopic/hur-blir-jag-av-med-halseneinflammation

 Men vet någon av er fler bra tips, ge mig dem!!!


Jag vill gärna fortsätta med voltaren Gel eftersom den är inflammationshämmande men det känns inge bra att den även smärtlindrar, jag måste ju känna smärtan för att kunna bromsa mig själv! Jag har haft inflammation i hälsenan som ung en gång och vill INTE uppleva det igen. Nu vill jag bromsa det hela innan det blir värre!


Men men, 25-manna i helgen är siktet inställt på och sedan göra allt för att kunna starta halvmaran. Det ska gå hoppas jag. Närmast väntar vattenlöpning och simning imorgon bitti, Markus har lovat att följa med så nu får han hålla sitt löfte :-)

Ovido - Quiz & Flashcards